W ostatni dzień października w ramach projektu „Samodzielni w kuchni” klasy I b i III a sprawdziły co kryje w sobie dynia i jak można ją wykorzystać w kuchni. Na koniec dnia dzieci upiekły dyniowe babeczki🥧 Mniam! 🙂

Uczniowie klas Vd i Ve wspólnie odwiedzili cmentarz, gdzie zapalili znicze przy pomnikach bohaterów poległych w Powstaniu Warszawskim i w Katyniu. To piękna lekcja pamięci i szacunku 🇵🇱🕯️

W przeddzień Święta Zmarłych udaliśmy się wraz z harcerzami na cmentarz w Piasecznie, aby uporządkować mogiły żołnierzy poległych w walce o wolność naszej Ojczyzny oraz tych, którzy stracili życie w obozach.  Harcerze, dbając o groby żołnierzy, a także składając kwiaty i znicze, pielęgnują patriotyczną tradycję oraz wartości, jakimi są pamięć, szacunek i wdzięczność wobec tych, którzy walczyli o wolność kraju.

      Tego typu akcje to również żywa lekcja historii oraz sposób na utrzymanie więzi z przeszłością, która buduje naszą tożsamość narodową.

📢 **Kontynuacja praktyk wspomaganych dla uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Starostwie Powiatowym w Piasecznie* 📢
Wykorzystanie elementów metody zatrudnienia wspomaganego daje naszym uczniom poczucie sprawczości i niezależności, co jest nieocenione w ich rozwoju zawodowym i osobistym 📑📄📃.
Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się na dalszą, owocną współpracę!

🎃 Na zajęciach artystycznych 🎨🖌️ w internacie powstają takie cuda 🎃😉

Jesienny Bal uczniów klas I-III SP

Na zajęciach karate🥋 ćwiczymy propriocepcję, koordynację, celność. Jak zachęcić dzieci do wysiłku i ćwiczeń fizycznych? 💪Podstawa to zabawa! 😁OSU!

Zajęcia z higieny cyfrowej💻📱 o tematyce „Jak uczy się mój mózg?”🧠

„Spotkajmy się” – pod takim hasłem rozpoczął się międzyszkolny projekt współpracy między naszym Ośrodkiem a Szkołą Specjalną im.
J. Śniadeckiego w Pionkach. Uczniowie klas 2b i 3bw, zaprosili uczniów klas pierwszych z Pionek, pokazali im ulubione miejsca w naszej placówce, wspólnie z gośćmi przygotowali poczęstunek, śpiewali i razem pracowali. Dla dzieci był to czas wzajemnego poznawania się i integracji, a dla nauczycieli wymiana cennych doświadczeń. Zgodnie z myślą przewodnią projektu – spotkamy się jeszcze nie raz!🤝👫

Nasi przyszli ogrodnicy w trakcie zajęć praktycznej nauki w Szkółce Roślin „Acrocona”.

Miło nam poinformować, iż Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Zwycięzców Olimpiad Specjalnych w Piasecznie bieżę udział w programie Szkoły z Klasą.
Oznacza to, że w roku szkolnym 2024/2025 współpracujemy, realizując działania, które wzmocnią odporność psychiczną Naszej społeczności szkolnej.
Program koncentruje się na działaniach wokół wspierania odporności psychicznej uczniów i uczennic.
W Szkole z Klasą odporność psychiczna rozumiana jest jako zdolność do radzenia sobie z trudnościami, adaptacją do zmieniających się warunków oraz jako umiejętność rozpoznawania własnych emocji. Wpływa na nią wiele czynników – osobowość, środowisko, relacje rówieśnicze i rodzinne.

Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz mechanizmów planowania motorycznego na zajęciach Integracji Sensorycznej.

W ramach projektu „Nauka i sztuka wokół nas” klasy Ib i IIb przypomniały sobie wiadomości o jesieni, co sprawdziliśmy rozwiązując quizy. Na koniec z liści, jarzębiny, kasztanów, żołędzi i szyszek tworzyliśmy jesienne kompozycje.🍁🍂🌾 Bo kolorowe liście to takie kwiaty i motyle jesieni 😍

II Mazowiecki Przegląd Piosenki Turystycznej Szkół Specjalnych w Pęcherach

🎉 Kochani dziś mieliśmy przyjemność uczestniczyć w otwarciu Naszego nowego placu zabaw! Inwestycja została sfinansowana przez Powiat Piaseczyński, a uroczystego przecięcia wstęgi dokonała Ewa Lubianiec – Starosta Piaseczyński wspólnie z dyrektor Ośrodka – Renatą Walewską-Sajdak. ✂️
🏃🏃‍♀️🏃‍♂️ Dzieci od razu ruszyły do zabawy, a największym hitem okazała się tyrolka! Nowy plac zabaw to nie tylko miejsce rozrywki, ale i rozwijania sprawności fizycznej oraz integracji podopiecznych SOSW.
Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tego projektu!

🎉Uroczysty Dzień Edukacji Narodowej w Konstancińskim Domu Kultury Hugonówka🎉. Wręczenie przez Panią Ewę Lubianiec – Starostę Piaseczyńską oraz Panią Martę Sulimowicz – Wicestarostę nagród dyrektorom i pedagogom oraz aktów mianowania nauczycielom uzyskującym awans zawodowy👩‍💼🧑‍💼👩‍🎓🧑‍🎓.

Gratulujemy uczniom Naszego Liceum, którzy zakwalifikowali się do Ogólnopolskiego Konkursu pt. „Mistrzostwa Biznes i Zarządzanie”. Już niebawem bo od 21 października wcielą się w role współwłaścicieli Kliniki weterynaryjnej, gdzie przez 6 tygodni będą podejmować szereg decyzji, z którymi każdy właściciel kliniki weterynaryjnej spotyka się na co dzień. Zmierzą się także z koniecznością podjęcia decyzji menedżerkach związanych z zatrudnianiem pracowników, wyposażenie stanowisk pracy, ustalanie cen usług oraz planowanie działań marketingowych w bezpiecznym wirtualnym środowisku. 
Jeszcze raz gratulujemy i życzymy wygranej 🙂

Wszystkiego najlepszego z okazji nadchodzącego Dnia Edukacji Narodowej 📚📜

Spartakiada z udziałem harcerzy

Spartakiada z udziałem harcerzy i ich rodzin to wyjątkowe wydarzenie, które odbyło się w miniony weekend w Lesznowoli. Impreza przyciągnęła wielu uczestników, zarówno harcerzy, jak i ich rodziny. Wszyscy brali udział w różnorodnych konkurencjach sportowych, pokazach i atrakcjach towarzyszących. Było to nie tylko święto sportu, ale także okazja do wspólnej zabawy i integracji międzypokoleniowej.

Jednym z głównych punktów programu byli niezwykli artyści – szczudlarze i magicy. Ich widowiskowe pokazy przyciągały uwagę zarówno dzieci, jak i dorosłych. Podczas całej spartakiady nie brakowało wspaniałej oprawy muzycznej. Na scenie pojawiali się lokalni artyści, którzy swoją energią i talentem wprowadzali uczestników w doskonały nastrój.  Całe wydarzenie przebiegło w atmosferze radości i wspólnoty.

W piątek 11.10.2024 r. odbyło się uroczyste ślubowanie i pasowanie na ucznia🎓 Było pięknie i dostojnie. Powaga chwili nie przeszkodziła w dobrej zabawie☺️

Niezapomniana  lekcja w terenie!

Harcerze zainaugurowali nowy rok szkolny i harcerski wspaniałą wycieczką do sadu w Ulańcu.

Aktywność na świeżym powietrzu, doskonała, słoneczna pogoda i niespotykana wręcz serdeczność właściciela sadu sprawiły, że zbieranie jabłek zamieniło się dla nas we wspaniałą, jesienną przygodę.  Była to jednak również niezapomniana lekcja szacunku do ludzkiej  pracy, odpowiedzialności i podziwu dla wspaniałych  darów natury.

„W krainie wyobraźni” – Edukacyjny projekt filmowy
Edukacyjny projekt filmowy był skierowany do uczniów starszych klas liceum ogólnokształcącego (3La, 4La) w ramach przedmiotu zajęcia artystyczne. Zakres czasowy projektu to dwa lata (rok szkolny 2022/2023 i 2023/2024). Forma edukacyjna – nieformalna edukacja przez sztukę, czyli nauka niezamierzona i nieświadoma.
Kontakt ze sztuką pozytywnie wpływa na rozwój prawej półkuli mózgu, która odpowiada m. in. za wyobraźnię, empatię, emocjonalność i ekspresję. Wpływa na zdolność zapamiętywania. Poprawia koncentrację i ma pozytywny wpływ na zdolności matematyczne i językowe. Zmniejsza poziom
stresu. Edukacja przez sztukę jest efektywna, ponieważ przez moc sztuki sięga do emocji i głębokich uczuć, przez co pozostawia trwałe efekty. Pomaga odnaleźć się we współczesnym świecie dzięki połączeniu czterech czynników: umiejętności zauważania, przeżywania, uczenia się i postawę twórczą. Twórca Teorii Dezintegracji Pozytywnej, wybitny polski psychiatra Kazimierz Dąbrowski podkreślał ogromny wpływ sztuki na rozwój człowieka i zalecał prowadzenie edukacji przez sztukę w szkole.
Grupa uczniów uczestniczących w projekcie to osoby o głębokiej, ponadprzeciętnej wrażliwości, mających bogate życie wewnętrzne, które jednak jest w nich ukryte przed światem, w związku z czym niezauważalne na co dzień. Widzimy ich niepełnosprawność, a nie widzimy potencjału
tkwiącego w ich pełnej osobowości. Ich wysoka wrażliwość jest zasobem przyczyniającym się i mogącym być wykorzystanym do pobudzenia i wzrostu rozwoju osobistego. Dzięki wrażliwości uczestnicy projektu mieli nadzwyczajną łatwość w kontakcie ze sztuką w stopniu, który umożliwiał
poddawanie się różnorakim procesom o charakterze dynamicznym. Obecnie nie każdy rodzaj sztuki wywiera pozytywny wpływ na człowieka. Nasze czasy charakteryzują się wizualnym chaosem, naładowaniem wszystkiego niosąc ze sobą wiele zagrożeń. Dlatego jednym z założeń edukacyjnego projektu filmowego był wybór dzieł stanowiących dorobek historii kina, oddziaływanie na uczniów poprzez dzieła wybitne wybierane pod kątem ich wartości artystycznych i wkładu w światową historię sztuki filmowej. Prawda jest podstawą i warunkiem w sztuce, piękno budzi radość i zawiera w sobie dobro. By przygotować uczniów do odbioru sztuki wysokiej konieczne było zapoznanie ich z podstawami wiedzy o filmie. Poznanie definicji filmu, jego struktury, języka, twórców nadało uczestnikom projektu kompetencji, dzięki którym stali się bardziej świadomymi odbiorcami potrafiącymi
dostrzegać wielopłaszczyznowość dzieła filmowego. Etap wczesny projektu to kilkunastominutowe filmy dokumentalne tematycznie związane ze
środowiskiem szkolnym, niepełnosprawnościami. Później przyszedł czas na poznawanie bohatera indywidualnego i zbiorowego w filmie dokumentalnym, szukanie prawdy o człowieku w świecie dokumentu filmowego. Następnie uczniowie wzbogacali swoje doświadczenia filmowe o
inne gatunki : animację i film fabularny. Stopniowo zapoznawali się z dorobkiem i największymi osiągnięciami kina polskiego i światowego, poznawali wybitnych twórców i ich dzieła. Podróż, jaką odbyli w ciągu dwóch lat trwania projektu prowadziła przez różne nurty i zjawiska w kinie : Polska Szkoła Filmowa, czeska Nowa Fala, surrealizm, kino amerykańskie, szwedzkie, kino autorskie, kino awangardowe i inne.
Scenariusze zajęć wnosiły dużo ważnych dla edukacji kontekstów, jak np. kontekst historyczny, kontekst kulturowy, literatura, muzyka filmowa, nurty artystyczne w sztuce, biografie i życiorysy. Ta dodatkowa wiedza pomagała uczniom poszerzać swoje horyzonty myślowe i poznawać świat.
Film jako fono fotograficzna odbitka rzeczywistości daje odbiorcy możliwość poznania i dzięki temu spełnia funkcję edukacyjną.
 
W czasie dwuletniego cyklu zajęć widoczny był stopniowy rozwój dojrzałości emocjonalnej i intelektualnej w uczniach. Na początku naszej wspólnej drogi widoczny był w nich zaledwie zalążek zdolności intelektualnych, a do tego część uczniów funkcjonowała jeszcze na poziomie dziecka. Podopieczni startowali z różnych poziomów percepcji: umiejętności postrzegania, rozumienia i nazywania oglądanych treści. Z czasem dało się zaobserwować, że pod względem intelektualnym uczniowie mający deficyty funkcjonują powyżej tzw. normy rozwojowej. Gdy poczuli się bezpiecznie, zaczęli się otwierać i uzewnętrzniać swoje przeżycia formułując zaskakujące oryginalnością i świeżością myślenia, a także głębią poznawczą myśli. Prezentowali niekonwencjonalny sposób myślenia. Dostarczanie im wartościowych i wymagających wysiłku intelektualnego oraz wrażliwości treści sprawiało, że uruchamiali w sobie potencjał intelektualny i emocjonalny. Wykazywali też coraz więcej skupienia i zainteresowania oraz aktywności podczas zajęć. Tematy poruszane w filmach stawały się im bliskie: dotykały otaczającego świata, w którym żyją i muszą się odnaleźć, ale również wewnętrznych przeżyć, wspomnień, doświadczeń.
 
Film może mieć dobroczynny wpływ na psychikę, np. może łagodzić objawy depresji lub innych mechanizmów obronnych. Pozwala uwolnić emocje, np. płacz osobom, które na co dzień nie okazują emocji. Oglądanie filmu daje widzowi poczucie bezpieczeństwa – opowiada o bohaterze filmowym, nie o nas. Dzięki temu widz może bezpiecznie przeżyć trudne emocje, przed którymi ucieka bądź na co dzień nie ma do nich dostępu.
W czasie trwania projektu takie zdarzenia miały miejsce. Uczestnicy, którzy dopuścili do siebie, pozwolili sobie na przeżycie tych trudnych, niechcianych przez nich emocji potrzebowali dla siebie więcej czasu na przemyślenia, zatrzymania się . Powracali do nich z dystansem – w poczuciu
bezpieczeństwa, artykułując rzeczy ważne, stając się mocniejsi (dojrzalsi). Grupa udzielała im wsparcia, nigdy nie byli pozostawieni sami sobie.
Edukacyjny projekt filmowy pozwolił uczestnikom odkrywać własną tożsamość już nie dziecka, a wchodzącej w dorosłość osoby , która zaczyna rozumieć świat i innych, jest bardziej odporna na trudne sytuacje w życiu. Prowadzący projekt nauczyciele i jego uczestnicy przekonali się, że
podstawą międzyludzkich relacji jest szczerość, partnerstwo i bliskość, wzajemne inspirowanie się i dzielenie przeżyciami.
Edukacyjny projekt filmowy pozwolił uczniom na wszechstronny rozwój, wzmocnił w nich poczucie własnej wartości i był swoistą szczepionką, by móc stawić czoła przyszłym wyzwaniom życia.
 
Jako prowadzące wierzymy, że efekty naszej pracy będą trwałe.

Klasy 1La, 3Za, 3Zb, 3Zc, 3Zd i 3Ze rozpoczęły nowy sezon udziału w ogólnopolskim projekcie „Edukacja Młode Horyzonty”.Cykle tematyczne, oparte są na wyjątkowych filmach, uzupełnione prelekcją oraz analizą psychologiczną🎥🎞📽🎬

Pierwsze wspólne śniadanie klas Szkoły Przysposabiającej do Pracy za nami! Każdy miał okazję skomponować własną kanapkę 🥪 i spróbować pysznego leczo🍛. Zarówno uczniom, jak i zaproszonym gościom wszystko bardzo smakowało😋! Dziękujemy za wspólny czas przy stole 😊.

Telegraficzny skrót z II Mistrzostw SOSW 🏆w Biegach Przełajowych👍🏃‍♂️🏃‍♀️

KARATE W SOSW🥋
W minionym tygodniu rozpoczęły się zajęcia z klasami edukacji wczesnoszkolnej w ramach innowacji pedagogicznej „Wykorzystanie elementów treningu karate na zajęciach wychowania fizycznego w klasach I-III (edukacji wczesnoszkolnej)”.
Zajęcia z dziećmi polegają na:
– ćwiczeniach, grach i zabawach ogólnorozwojowych z elementami Karate Kyokushin;
– uelastycznianiu i wzmacnianiu mięśni całego ciała;
– usprawnianiu przetwarzania sensorycznego;
– poprawie koncentracji i koordynacji;
– ćwiczeniu dyscypliny i konsekwencji w działaniu;
– nauce współpracy i wzajemnego szacunku;
– podnoszeniu wiary we własne siły i poczucia własnej wartości.
W roku szkolnym 2024/2025 zajęcia dla dzieci są prowadzone nieodpłatnie przez sensei Danutę Rynkiewicz (1 dan) instruktorkę karate, pedagoga specjalnego, terapeutkę SI, przedstawicielkę UKS BUSHI TEAM w Piasecznie.
SOSW w Piasecznie – SZKOŁA W DRODZE❣️
Klasy II Ze i II La
Współczesna szkoła powinna stwarzać wychowankom optymalne warunki do rozwoju ich aktywności intelektualnej oraz kształtować postawy społeczne oparte na wartościach- taki właśnie jest nasz Ośrodek.☺️
Ideą naszej wycieczki jest upowszechnianie dziedzictwa kulturowego Mazowsza, jako zadania spełniającego niezwykle ważne funkcje wychowawcze i edukacyjne – rozwoju młodego człowieka, popularyzacji oraz doskonalenia form i metod młodzieżowej aktywności, w szeroko rozumianej kulturze.
Dziś Mniszew- Skansen Militarny, Puszcza Kozienicka i Królewskie Źródła oraz perełka programu- Muzeum Wsi Radomskiej- z cudownym przewodnikiem❤️

Wycieczka do Torunia 2024

Rewalidacja sztuką, pierwsza praca uczennicy z klasy IV Liceum, kolejny ukryty talent🖍🖌🎨🖼😍.

3️⃣2️⃣1️⃣ … wystartował kolejny cykl zajęć na basenie🏊🤽 dla wychowanków internatu.👫 Pozdrawiamy serdecznie 😀

30 września w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Chłopaka🧒. Wszyscy panowie w tym, szczególnym dla siebie dniu, chętnie przyjmowali skierowane ku nim różnorodne przywileje oraz oznaki pamięci ze strony koleżanek🎁🥳. Oprócz klasowych uroczystości, mogli wykonać sobie pamiątkowe zdjęcia📸 w szkolnej foto-budce.

Uczniowie młodszych klas obchodzili dziś Światowy Dzień Jabłka 🍎🍏. Podczas zajęć dowiedzieli się różnych ciekawych informacji o jabłkach🍎, oraz mieli okazję zjeść przygotowane przez starszych kolegów pieczone owoce z konfiturą i cynamonem.
Samorząd Uczniowski przygotował również niespodziankę dla nauczycieli w postaci pieczonych jabłek oraz świeżutkich ciast z jabłkami🥧🍰.

Zajęcia wychowania fizycznego są doskonałą okazją do połączenia przyjemnego z pożytecznym🙂💪 Nordic Walking w otoczeniu pięknych, jesiennych krajobrazów 🥰🍂🍁

Uczniowie klasy IPaIIPa mieli okazję poznać różne sposoby obróbki drewna! W ramach zajęć uczyli się szlifowania ręcznego papierem ściernym oraz obróbki mechanicznej za pomocą szlifierki. Wszystko odbyło się zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, a nasi uczniowie zdobyli nowe, praktyczne umiejętności! 🔨🪵

W ramach projektu „Nauka i sztuka wokół nas” klasy Ib i IIb poznały tajniki barw podstawowych i pochodnych. Mieszały ze sobą trzy kolory żółty, czerwony i niebieski, aby otrzymać kolory jesiennego drzewa.🍂🍁 Następnie wykonały wspólnie obraz malując palcami. Razem tworzymy sztukę 🎨🖼

Podopieczni Klubu Olimpiad Specjalnych „KOS KOMANDOS PIASECZNO oraz „OLIMPIJCZYK PĘCHERY” z Zespół Szkół Specjalnych w Łbiskach – Pęchery aktywnie i z wielką radością reprezentowali województwo mazowieckie w trakcie Integracyjnego Pikniku „BĄDŹ FIT” Szczecin 2024 👏👍💪 BYŁO CUDOWNIE!🥰

Międzynarodowe targi gastronomiczne Poznań 2024 🥐🍳🍕🍿👨‍🍳🧑‍🍳👩‍🍳

Jesienne stroiki w wykonaniu VIb orac VIIIc🍁🍂🌻🌰🍄‍🟫🎃.

SAMODZIELNI W KUCHNI
W ramach projektu „Samodzielni w kuchni” klasy Ib i IIIa połączyły siły, aby przygotować smakowite gofry z ulubionymi dodatkami.🧇🍓 Znalazły przepis w Internecie, zgromadziły składniki, wymieszały i przy pomocy wychowawców upiekły. Zjadły już zupełnie samodzielnie 😉 Mniam 😍

Po sukcesie z przecierem pomidorowym, uczniowie klasy IIPa zakisili ogórki! 🥒💪 W ramach zajęć praktycznych tworzymy zapasy na zimę, ucząc się tradycyjnych metod przetwarzania żywności. 🍅🥒

AKTUALIZACJA: ZBIÓRKA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA. DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM DARCZYŃCOM ZA OKAZANE SERCA I CHĘĆ POMOCY. heart, love, love heart-3097905.jpg

Samorząd Uczniowski rozpoczyna zbiórkę darów dla poszkodowanych. Wiele miast i miasteczek w naszym kraju od kilku dni walczy z wielką wodą. Sytuacja jest dramatyczna, dlatego nie możemy pozostać obojętni.
Zbieramy:
  • wodę,
  • suchą trwałą żywność,
  • pampersy,
  • chusteczki nawilżone,
  • środki czystości,
  • karmę dla zwierząt.
Przyniesione produkty proszę zostawić na holu głównym.
Zebrane produkty przekażemy do większych punktów zbiórek na terenie miasta.

Akcja "SPRZĄTANIE ŚWIATA" 2024

19 września klasy Va, Vb i Vc odwiedziły niedawno otwarte Muzeum w Piasecznie, które w ciekawy i nowoczesny sposób ukazuje historię miasta na tle wydarzeń prehistorycznych, historycznych jak i współczesnych. Uczniowie mogli uzupełnić swoja wiedzę z ostatnich lekcji historii oglądając rekonstrukcje artefaktów archeologicznych z okresu paleolitu i neolitu. Pozostałe wystawy były równie atrakcyjne. Pogoda i humory dopisały, więc 🍨🍧🍦 „po” bardzo nam smakowały. Polecamy wszystkim wizytę w Muzeum Piaseczna.

Na lekcjach techniki uczennice i uczniowie z klasy VIIa przygotowali przyszny grecki deser 😋, bogaty w witaminy i białko, pożywny, zawiera tylko naturalne produkty 🍑🫐🍇🫙🍯 , jest jak usmiech lata😀👍.

PIERWSZA WYCIECZKA KLASY Ib
Jak wychowanie fizyczne to z rozmachem! Klasa Ib na zajęcia sportowe wybrała się na stadion GOSiR w Piasecznie. Przetestowane tory biegowe, boisko do piłki nożnej i plac zabaw. To będzie klasa sportowa! 🏃‍♂️🏃‍♀️🏃🤸‍♂️🤸‍♀️🤸

Jestem widoczny, jestem bezpieczny! 🚦 Klasa Vd utrwala zasady ruchu drogowego na samodzielnie wykonanej makiecie miasta. Uczniowie z zaangażowaniem tworzyli i poznawali znaki drogowe, ucząc się, jak bezpiecznie poruszać się po drodze. Świetna zabawa połączona z edukacją! 🚗

JESTEŚ WIDOCZNY, JESTEŚ BEZPIECZNY

Spotkanie zorganizowano w ramach kampanii społecznej samorządu Mazowsza „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”.

Uczniowie mieli okazję poszerzyć umiejętności dotyczące m.in. zasad udzielania pierwszej pomocy oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Niezbędną wiedzę przekazali podopiecznym ratownicy medyczni, egzaminatorzy WORD oraz policjanci. DZIĘKUJEMY

Zapraszamy całą społeczność szkolną do wspólnej zabawy – TYGODNIA KREATYWNOŚCI w ramach Międzynarodowego Dnia KROPKI (15 września 2024 r.).
Międzynarodowy Dzień Kropki możemy zatem wykorzystać na twórcze projekty, wspólne działania, zabawy i rozmowy o odwadze w pokonywaniu własnych trudności w szkole i poza nią. Wystarczy tylko wyczarować coś z KROPKI, a w jaki sposób to zostawiamy już Waszej wyobraźni. 🙂
Czekamy na Wasze kreatywne pomysły: Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny SOSW.

W ramach integracji, klasy przysposabiające do pracy, odwiedziły dziś gospodarstwo agroturystyczne w Kawęczynie 🏡 Uczniowie wzięli udział w warsztatach pt. „Od ziarenka do bochenka” 🍞. Mieli okazję odkryć uroki polskiej wsi, zobaczyć zwierzęta gospodarskie🐎🐄🐑🐏🐓 oraz stare maszyny i narzędzia wykorzystywane dawniej przez rolników. Dodatkową atrakcją była przejażdżka wozem oraz pokaz wypieku chleba🍞. Niezapomniane wrażenia💕

Nasza szkoła 🏫 Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Zwycięzców Olimpiad Specjalnych bierze udział w akcji Talenciaki organizowanej przez Lidl. Akcja trwa od 2 września do 31 października.
Za każde wydane 50 zł (w tym jedno warzywo 🥦 lub owoc 🍎) wydane w Lidlu otrzymuje się jednego Talenciaka. Zebrane Talenciaki prosimy przynosić do szkoły i przekazywać paniom 🧑‍🏫: Sandrze Kaczor, Agnieszce Klimeckiej, Katarzynie Lenard i Martynie Tarkowskiej-Nowak lub wrzucać do skrzynek umieszczonych przy wejściu do szkoły.
Biorąc udział w akcji szkoła 🏫 możemy pozyskać różne pomoce dydaktyczne i elementy wyposażenia pracowni szkolnych.
Dziękujemy❤️

Uroczyste rozpoczęcie Roku Szkolnego 2024/2025

Skip to content