Większość z nas jest w stanie rozpoznać jabłko za pomocą zmysłu wzroku, smaku, węchu, dotyku, a nawet słuchu – w przypadku, gdy np. owoc jest chrupany przez kogoś w tym samym pomieszczeniu. Jednak rozpoznanie jabłka po zamknięciu oczu i zablokowaniu nosa jest już znacznie trudniejsze. Może to piłka, bo jest okrągła? A może nektarynka, bo ma podobną w dotyku skórkę? Terapia Integracji Sensorycznej ma na celu wyrównywanie deficytów i zaburzeń w integracji zmysłowej dziecka. Wykonywane aktywności są dostosowane do poziomu rozwojowego ucznia. Specjalnie dobrane i dostarczane w trakcie ćwiczeń bodźce sensoryczne mają prowokować odpowiednie, skuteczne reakcje oraz dostarczyć odpowiedniej stymulacji zmysłu równowagi, dotyku i tzw. czucia głębokiego. Stopień trudności ćwiczeń stopniowo wzrasta, ponieważ terapeuta dąży do uzyskania u dziecka bardziej zorganizowanych i zaawansowanych reakcji na bodźce. Zajęcia prowadzone są przez certyfikowanych terapeutów w specjalnie wyposażonej sali.